I hederns namn..

Mina tappra försök att skriva en slående och träffsäker uppsats om hedersmord börjar alltmer blekna. Jag är trött på det här nu, trött på skolan och på kulturer där ett mord inte straffas så länge det är gjort i "hederns namn".
Det är sjukt och fel.. Fel fel fel..
Dessutom sorgligt, otroligt sorgligt..
Man kan bli doppad i fotogen och påtänd om man inte gör klart middagen i tid..
Normalt.
Visst, man ska respektera andras kulturer, man måste förstå att vi tänker olika. Men vafan!  Det finns gränser..

För övrigt ska jag träffa Soffipropp idag..
Vi skulle egentligen bege oss till friskis och svettis för spinning men hon har halsont och bajs, så det återstår att se hur framtiden präglas,.. typ..
Jag skulle gärna, mycket, mycket gärna spinna bort lite fett..
Men en rask promenad kanske kan duga..

Japps.. och nu får jag nog lov att återgå till brinnande kvinnor och idiotiska män!..

/Stinaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0